Medische publiekscommunicatie

| 0
Medische publiekscommunicatie
Auteur: Frans J. Meijman, Frans Meulenberg
Uitvoering: Paperback
Taal: Nederlands
Pagina's: 343
Uitgever: Bohn Stafleu Van Loghum
Bestellen: Bij vrijwel iedere boekhandel of rechtstreeks via Frans Meulenberg
Bestellen link: http://www.fransmeulenberg.nl/contact-partners/
ISBN-10: 9031337587
ISBN-13: 9789031337583

De medische zaak is ons aller –individuele– belang en is daarmee tegelijk een publieke aangelegenheid. Het vinden van een balans tussen ‘geef het publiek wat het publiek toebehoort’ en ‘houd binnenskamers wat daar –vooralsnog– moet blijven’ is geen makkelijke kwestie. Het vraagt om onderzoek, bezinning en publiek debat.

Aan dit publieke debat wil dit boek een bijdrage leveren. Sterker nog, Medische publiekscommunicatie – Een panorama – wil de opmaat zijn voor een nieuw elan binnen de medische journalistiek en biomedische wetenschapsvoorlichting. Het boek bestaat uit 24 hoofdstukken, geschreven door zo’n 25 auteurs, variërend van journalist, voorlichter en marketing–manager tot arts en taalkundige. Dit maakt dat dit boek het eerste in Nederland is, dat vanuit uiteenlopende invalshoeken aandacht besteedt aan de medische publiekscommunicatie.

Medische publiekscommunicatie – Een panorama – is met name geschikt voor auteurs en andere beroepsbeoefenaars die betrokken zijn bij het populariseren van biologische en medische wetenschappelijke kennis en inzichten. Daarnaast is het boek ook zeer interessant voor studenten en cursisten op het terrein van de (biomedische) wetenschapsvoorlichting en –journalistiek, gezondheidswetenschappen en gezondheidsvoorlichting.